Opieramy się na założeniu, że pierwszoplanową rolę wychowawczą pełni rodzina. Na rodzicach spoczywa rola najważniejszych wychowawców swoich dzieci. Przedszkole nie zastępuje ich w tym zadaniu. Może jednak nieść pomoc, poprzez określony i znany rodzicom program wychowawczy, wykłady, warsztaty i szkolenia oraz dzięki pracy opiekunów (więcej na ten temat w zakładce tutoring).
W naszej placówce podejmujemy głęboko przemyślane działania, których celem jest wszechstronny i integralny rozwój dziecka. W ścisłej współpracy z rodzicami pracujemy nad kształtowaniem woli i charakteru oraz wspieramy zasady i wartości panujące w domu. Temu celowi służy program wychowawczy, oparty na kształtowaniu dobrych nawyków i ukierunkowany na rozwijanie, doskonalenie i dojrzewanie osobowości.
Prowadzone przez nas zajęcia, opierają się na wiedzy o prawidłowościach rozwojowych dziecka. W wieku przedszkolnym dzieci są szczególnie wrażliwe na wszelkie bodźce sprzyjające rozwojowi umiejętności czytania, pisania i ekspresji werbalnej. Naturalna ciekawość sprawia, że uwielbiają uczyć się nowych rzeczy i traktują to jako zabawę. Szczególnie dbamy więc o sferę poznawczą i stymulację intelektu oraz o sferę psychomotoryczną i rozwój umiejętności ruchowych.
Całość pracy z dziećmi, a więc zarówno rodzaje zabaw, metody nauczania, sposoby odpoczynku, wpajanie dobrych nawyków czy też zasady współpracy z rodzicami prowadzą do kształtowania pozytywnej i zrównoważonej osobowości dziecka. Każde dziecko odnajduje tu cząstkę domu rodzinnego i najkorzystniejsze warunki rozwoju.
- domowa, rodzinna atmosfera,
- wczesna nauka czytania i liczenia, rozwijanie zainteresowań plastycznych i muzycznych oraz stymulacja rozwoju umysłowego dzieci -„Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą. Im więcej zabawy tym więcej nauki",
- codzienne zajęcia z zakresu psychomotoryki wspomagające rozwój fizyczny dzieci,
- codzienne zajęcia w języku angielskim,
- opiekun ściśle współpracujący z dzieckiem i rodzicami (osobiste spotkania okresowe),
- na każdy miesiąc konkretny, znany rodzicom, plan nawyków,
- stale kształcący i formujący się nauczyciele,
- możliwość kontynuacji nauki w szkole podstawowej i gimnazjum.